Dolar
32.53
Euro
34.89
Altın
2,333.15
ETH/USDT
3,150.30
BTC/USDT
64,448.00
BIST 100
9,716.77

Alibaba 2028 Yılına Kadar Dünya Çapında Olimpiyat Ortağı Olurken Uluslararası Olimpiyat Komitesi ve Alibaba Group Uzun Vadeli Tarihi Ortaklıklarını Başlatıyor

Alibaba 2028 Yılına Kadar Dünya Çapında Olimpiyat Ortağı Olurken Uluslararası Olimpiyat Komitesi ve Alibaba Group Uzun Vadeli Tarihi Ortaklıklarını Başlatıyor

Çığır açan ortaklık yeni bir dijital çağda IOC ve Olimpik Hareketin Olimpik Gündem 2020 vizyonuna ulaşmasını destekleyecek

DAVOS, İsviçre - ( BUSINESS WIRE ) - Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC) ve Alibaba Group (NYSE: BABA) bugün birlikte yaptıkları bir açıklamayla, 2028 yılına kadar sürecek uzun vadeli bir ortaklığın haberini verdi. Olimpiyat Ortağı (TOP) olarak dünya çapında sponsorluk programına katılacak olan Alibaba, resmi "Bulut Hizmetleri" ve "E-Ticaret Platformu Hizmetleri" Ortağı olmasının yanı sıra Olympic Channel'ın da Kurucu Ortağı haline geliyor.

Ortaklık, IOC Başkanı Thomas Bach, Alibaba Group Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Jack Ma ve Alibaba Group İcra Kurulu Başkanı Daniel Zhang ile İsviçre'nin Davos kentinde düzenlenen Dünya Ekonomik Forumu'nda bugün ilan edildi.

IOC Başkanı Thomas Bach konuyla ilgili şu açıklamada bulundu: "Yeni dijital dünyada, Alibaba, IOC'nin Olimpik Gündem 2020'de ele alınan başlıca konularda başarı göstermesine yardım etmek üzere benzersiz  bir konumda bulunuyor ve Olimpik Hareketin geleceğini şekillendiriyor. Devrim niteliğindeki bu yenilikçi ortaklıkla, 2028 yılına kadar Olimpiyat Oyunları organizasyonunda verimliliğin artması sağlanacak ve Olympic Channel dahil olmak üzere dijital fırsatların küresel gelişimi desteklenecektir."

Alibaba Group'un Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Jack Ma ise şunları ifade etti: " Alibaba'nın IOC ile yaptığı ortaklık, dünyayı bir arada tutmak ve insanların hayatlarını zenginleştirmek için ortak değerlere dayalı bir temel ve vizyon üzerine inşa edilmiştir. İçinde bulunduğumuz dijital çağda Olimpiyat Oyunları’nı geliştirmeye yardımcı olmak için yeniliklerden ve teknolojilerden yararlanarak Olimpiyat Gündemi 2020'yi desteklemekten gurur duyuyoruz."

Bu ortaklık sayesinde, Alibaba’nın Olimpiyat Hareketi’ne sağlayacağı katkılar arasında şunlar yer alıyor:

  • Büyük veri analitiği gereksinimleri dahil olmak üzere, Olimpiyat Oyunlarının daha verimli işlemesine etkili ve güvenli bir şekilde yardımcı olmak için sınıfının en iyisi bulut bilgi-işlem altyapısı ve bulut hizmetleri;
  • Olimpiyat ortakları için küresel bir e-ticaret platformunun oluşturulması ve dünya çapında Olimpiyat katılımcılarının resmi lisans sahipleri tarafından üretilen resmi Olimpiyat lisanslı ürünleri ve seçkin spor ürünlerini almak isteyen Olimpiyat tutkunları ile etkileşim ve bağlantı kurulması ve
  • Alibaba'nın lider dijital medya teknolojilerinden ve uzmanlığından yararlanarak Çin’deki kitle için Olimpiyat Kanalın özelleştirilmesi ve geliştirilmesi.

Alibaba Group'un CEO'su Daniel Zhang konuyla ilgili şu açıklamada bulundu: "Alibaba bir adım daha yaklaşacağı 2 milyar tüketiciye hizmet etmek hedefine doğru yönelirken, oyunun kurallarını değiştiren dijital dönüşümünde Uluslararası Olimpiyat Komitesini güçlendirmekten gurur duyuyor. Biz bu tarihi ortaklıkla, daha çok gencin Olimpiyat Hareketi’yle bağlantı kurmasına yardımcı olmak için genç bir kullanıcı kitlesine hizmet ederek tecrübemizi artıracak ve markamızı güçlendireceğiz."

IOC'nin Pazarlama Komisyonu Başkanı Tsunekazu Takeda ise şunları ifade etti: "Olimpiyat Hareketi yararına Alibaba ile uzun vadeli bir çalışmaya imza atmış olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Bu stratejik ortaklık, Olimpik değerleri tüm dünya genelinde vurguluyor ve içinde bulunduğumuz dijital çağda yeni ve heyecan verici bir sayfa açıyor."

 

Alibaba IOC ile 2028 yılına kadar devam edecek, uzun vadeli bir sözleşmeye taraf olan ve Pekin 2022 Kış Olimpiyatları’na kendini adayan ilk Çinli şirkettir.

 

Alibaba, Olimpiyat Oyunlarının her bölümünde düzenleyicileri ve dünya genelinde Olimpik Hareket’i destekliyor. Bu haklar, Ulusal Olimpiyat Komiteleri’nin markalarının yanı sıra Olimpiyat Oyunları’nın Olimpik marka ve görsellerinin reklam ve tanıtım amaçlı kullanımını kapsıyor.

 

Alibaba’nın küresel aktivasyon hakları Kış Olimpiyatları PyeongChang 2018, Olimpiyat Oyunları Tokyo 2020, Kış Olimpiyat Oyunları Pekin 2022 ve IOC tarafından seçilecek şehirlerde gerçekleştirilecek 2024, 2026 ve 2028 yılında Olimpiyat ve Kış Olimpiyat Oyunlarını kapsıyor.

 

Konferans Çağrı Detayları:

 

Alibaba Group ve IOC 19 Ocak 2017 tarihinde 15:00 CET / 9:00 EST saatinde bu yeni küresel ortaklığı tartışmak için bir konferans görüşmesine ev sahipliği yapacak.

TelefonnumaralarıveKonferans kimliği:

  • Uluslararası: +65 6713 5330
  • ABD: +1 844 760 0770
  • Birleşik Krallık: +44 203 713 5084
  • Hong Kong: +852 3018 8307
  • Konferans Kimliği: 56463850

Konferans çağrısının dijital kaydı 22 Ocak’tatamamlandıktan sonra iki saatboyuncatekrar için kullanılabilir. Erişim için:

Basın Konferansının webcasti

Basın toplantısı canlı webcast olarak yayınlanacak ve aşağıdaki bağlantıda Dünya Ekonomik Forumu tarafından arşivlenecektir: https://www.weforum.org/events/world-economic-forum-annual-meeting-2017/player?p=1&pi=1&id=87396

 

IOC Hakkında

 

Uluslararası Olimpiyat Komitesi spor yoluyla daha iyi bir dünya inşa etmeye kararlı gönüllülerin oluşturduğu kar amacı gütmeyen bağımsız bir uluslararası organizasyondur. IOC, gelirinin yüzde 90dan fazlasını spor hareketine dağıtmaktadır. Bu, 3,25 milyon dolar tutarında bir kaynağın her gün sporculara ve dünya çapındaki spor organizasyonlarına ayrılması anlamına gelmektedir.

 

Alibaba Group Hakkında

 

Alibaba Group'un misyonu, işleri herhangi bir yerde yapılacak şekilde kolaylaştırmaktır. Şirket, ticaretin gelecekteki altyapısını oluşturmayı amaçlamaktadır. Alibaba; müşterilerinin buluşacağı, çalışacağı ve yaşayacağı bir yer olmayı ve aynı zamanda en az 102 yıl dayanacak bir şirket olmayı öngörmektedir.

 

Medya Bağlantıları:

 

Alibaba Medya İlişkileri Ekibi:

 

Asya

Rachel Chan
+852 9400 0979
rachelchan@alibaba-inc.com
    Rico Ngai
+852 9725 9600
rico.ngai@alibaba-inc.com

 

ABD ve Avrupa

 
Brion Tingler
+1 917 528 1992
brion.tingler@alibaba-inc.com
     
Steve Hickok
+1 609 977 7381
steve.hickok@fleishman.com

 

Daha fazla bilgi ve kurumsal b-roll için Alibaba’nın yeni kurumsal sitesini ziyaret edin: Alizila.com

 

IOC Medya İlişkileri Ekibi:

Tel: +41 21 621 6000
E-posta: pressoffice@olympic.org
Ayrıca web sitemizi de ziyaret edebilirsiniz: www.olympic.org

 

Daha fazla bilgi ve kurumsal b- roll için Alibaba’nın yeni kurumsal sitesini ziyaret edin: Alizila.com

 

Videolar: YouTube: http://www.youtube.com/iocmedia

 

Yayın kalitesinde görüntüler: IOC Newsroom: http://iocnewsroom.com/

 

Fotoğraflar: Etkinliklerin hemen ardından fotoğraflardan oluşan geniş koleksiyon için, Flickr IOC’u takip edin. Arşiv fotoğraflarını ve görüntülerini istemek için lütfen şu adresten iletişime geçin: images@olympic.org

 

Bu duyurunun orijinal kaynak dildeki metni, resmi ve geçerli versiyondur. Çeviriler sadece yardımcı olmak amacıyla sunulmuştur ve kanuni geçerlik sahibi tek metin olan kaynak dilde hazırlanan metin ile çapraz başvuru yöntemine göre incelenmelidir.

 

Businesswire.com’da kaynak sürümünü görüntüleyin: http://www.businesswire.com/news/home/20170119005521/en/

 

İletişim

Alibaba Medya İlişkileri Ekibi:
Asya
Rachel Chan, +852 9400 0979
rachelchan@alibaba-inc.com
ya da
Rico Ngai, +852 9725 9600
rico.ngai@alibaba-inc.com
ya da
ABD ve Avrupa
Brion Tingler, +1 917 528 1992
brion.tingler@alibaba-inc.com
ya da
Steve Hickok, +1 609 977 7381
steve.hickok@fleishman.com
ya da
IOC Medya İlişkileri Ekibi:
Tel: +41 21 621 6000
pressoffice@olympic.org
Ayrıca web sitemizi de ziyaret edebilirsiniz: www.olympic.org

 

Kaynak: Alibaba Group

* Bu alanda yer alan duyuruların kaynağı Businesswire olup, Anadolu Ajansının haberler ile ilgili herhangi bir müdahelesi yoktur. Bu haberler yatırım tavsiyesi veya bülteni geçilen firmaların doğruluğunu teyit eder nitelikte olmayıp, Anadolu Ajansının bu şirketler ve kurumlar ile bir bağlantısı yoktur. Tüm sorumluluk Businesswire’a aittir.